Všeobecné obchodné podmienky („VOP“)

Prevádzkovateľ internetového obchodu

Prevádzkovateľom internetového obchodu umiestneného na URL adrese www.fp-klima.sk je podnikateľ Peter Fejko – FP klíma, Komenského 1567/17, 900 01  Modra, IČO: 51978351, DIČ: 1049957612, IČ DPH: nie som platca DPH.

Podnikateľ je zapísaný v Živnostenskom registri Okresného úradu Pezinok, číslo živnostenského registra 130-26238. Pre kontakt s prevádzkovateľom internetového obchodu slúži telefónne číslo 0908 331 543 a e-mailová adresa fp.klima1@gmail.com .

Orgán dozoru:

Ústredný inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie

P. O. BOX 29, Prievozská 32, 827 99 Bratislava

Odbor ochrany spotrebiteľa

I. Všeobecné ustanovenia

1.) Všeobecné obchodné podmienky (ďalej „VOP“) bližšie vymedzujú práva a povinnosti prevádzkovateľa internetového obchodu (ďalej len “predávajúci”) a kupujúceho (ďalej len “spotrebiteľ”). Sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim a spotrebiteľom. Pre obe zmluvné strany sú tieto VOP záväzné. Odoslaním objednávky potvrdzuje spotrebiteľ akceptáciu VOP.

2) Spotrebiteľ objednáva tovar a služby predávajúceho prostredníctvom obchodného systému na www.fp-klima.sk, písomnou formou, e-mailom alebo telefonicky.

3) Objednávka realizovaná vyššie uvedeným spôsobom sa považuje za záväznú a v súlade so zákonom č. 108/2000 Z. z. v znení neskorších zmien a predpisov a je považovaná ako zmluva uzavretá na diaľku.

4) Obchodný vzťah medzi predávajúcim a spotrebiteľom vzniká po doručení objednávky a jej následnom zaevidovaní do systému predávajúceho. Od tohto termínu je objednávka pre spotrebiteľa záväzná.

5) Spotrebiteľ má právo stornovať objednávku bez poplatku, a to len v prvý deň odoslania objednávky. Objednávku je možné stornovať výlučne e-mailom na adresu fp.klima1@gmail.com, ale zároveň môže danú skutočnosť oznámiť predávajúcemu bezodkladne telefonicky. Potvrdenie o stornovaní objednávky oznámi predávajúci spotrebiteľovi tiež výlučne e-mailom. Písomná forma sa vyžaduje z dôvodu zastavenie vybavovania objednávky.

6) V prípade stornovania objednávky spotrebiteľom po 1. dni od odoslania objednávky, môže predávajúci požadovať storno poplatok vo výške 20 % zo sumy objednávky.

7) Odoslaním objednávky spotrebiteľ potvrdzuje, že mal možnosť informovať sa o:

a) vlastnostiach tovaru;

b) celkovej cene, ktorú je povinný uhradiť predávajúcemu.

8) Po odoslaní objednávky bude spotrebiteľovi doručený potvrdzujúci e-mail. Následným e-mailom bude spotrebiteľ kontaktovaný predávajúcim s informáciou o dostupnosti tovaru, ďalšom postupe a spôsobe úhrady.

II. Dodacia lehota

1) Dodacia lehota je pre rôzne druhy tovaru rôzna. Termín dodávky alebo odberu tovaru bude vždy oznámený spotrebiteľovi pri overení objednávky.

2) Vo všeobecnosti je termín dodávky alebo odberu tovaru od 2 do 10 dní od dátumu úhrady. Ak tovar nebude uhradený siedmich kalendárnych dni, objednávka bude považovaná za zrušenú. 

3) Pri objednaní služby “Montáž” bude predávajúci kontaktovať spotrebiteľa za účelom dojednania miesta a termínu obhliadky, miesta realizácie a termínu realizácie montáže.

4) V prípade, keď niektorý druh tovaru nie je skladom u predávajúceho, ani k dispozícii u výrobcov a dovozcov, môže byť dodacia lehota dlhšia.

III. Cena, platobné podmienky a prepravné

1) Cena tovaru je stanovená cenníkom predávajúceho. Uvedené ceny môžu podliehať zmenám, preto si predávajúci vyhradzuje právo zmeny cien. Platná cena tovaru bude vždy oznámená pri overení objednávky.

2) Spotrebiteľ uhrádza platbu dobierkou, alebo vopred prevodom/vkladom na účet predávajúceho.

3) Bankové spojenie:

Fio banka, a.s.

číslo účtu: 2701508586 / 8330

IBAN: SK4383300000002701508586

SWIFT: FIOYSKBAXXX

variabilný symbol: číslo faktúry

4) Spôsob dopravy si volí spotrebiteľ sám pri zadávaní objednávky v e-shope alebo pri inom spôsobe komunikácie. Spotrebiteľ si môže zvoliť spôsob dopravy, a to:

a) osobný odber – po dohode s predávajúcim;

b) doprava zariadenia v deň montáže;

c) kuriérom.

IV. Preberanie tovaru

1) Spotrebiteľ sa zaväzuje prevziať tovar v dohodnutom termíne na adrese uvedenej na objednávke.

2) Ak montáž nemožno vykonať kvôli spotrebiteľovi, alebo ak spotrebiteľ odmietne montáž na dohodnutom mieste z akéhokoľvek dôvodu, či ak v deň dohodnutej montáže tovaru nie je spotrebiteľ dostupný na dohodnutej adrese, nedvíha telefón a pod., môže predajca fakturovať spotrebiteľovi poplatok vo výške 200 Eur.

3) Pri preberaní tovaru je spotrebiteľ povinný skontrolovať fyzickú neporušenosť a kompletnosť zásielky. Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená a zničená, spotrebiteľ má povinnosť bez prevzatia zásielky ihneď kontaktovať predávajúceho a so zásielkovou spoločnosťou spísať Zápis o škode na zásielke. Akákoľvek neskoršia reklamácia na množstvo a fyzické porušenie tovaru nebude akceptovaná.

4) Spotrebiteľ nadobúda vlastnícke právo k tovarom až po zaplatení plnej fakturovanej ceny tovaru a služieb na účet predávajúceho. Do doby prechodu vlastníckych práv z predávajúceho na spotrebiteľa, ktorý má tovar v držbe, má spotrebiteľ všetky povinnosti uschovávateľa veci a je povinný tovary a služby na vlastné náklady bezpečne uschovať a označiť ich tak, aby boli za každých okolností stotožniteľné ako tovar predávajúceho.

5) Predávajúci je oprávnený požadovať splnenie záväzkov, najmä uhradenie ceny za tovary a služby, a to bez ohľadu na to, že vlastníctvo k tovaru a služby ešte neprešlo na spotrebiteľa.

6) Riziko škody na tovare prechádza na spotrebiteľa momentom prevzatia spotrebiteľom alebo osobou splnomocnenou spotrebiteľom.

V. Odstúpenie od zmluvy

1) Spotrebiteľ má právo stornovať objednávku bez poplatku, a to len v 1. deň odoslania objednávky. Objednávku je prípustné stornovať výlučne písomnou formou ( e-mailom).

2) Spotrebiteľ má právo bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 kalendárnych dní odo dňa prevzatia tovaru. Toto právo je podmienené nákupom ako fyzická osoba (nie na IČO) .Odstúpenie od zmluvy musí byť vykonané písomnou formou, musí obsahovať všetky náležitosti slúžiace k identifikácii tovaru, spotrebiteľa a predávajúceho a musí byť vo vyššie uvedenej lehote doručené spolu s tovarom do sídla predávajúceho na náklady a zodpovednosť spotrebiteľa. Náklady na vrátenie tovaru hradí spotrebiteľ.

3) Tovar nesmie byť poškodený, používaný, musí byť v pôvodnom obale a spolu s tovarom musí spotrebiteľ odovzdať všetky dokumenty týkajúce sa predmetného tovaru (návod na obsluhu, záručný list, doklad o nadobudnutí a pod.), ktoré boli spotrebiteľovi dodané pri kúpe tovaru. Spotrebiteľ súhlasí a berie na vedomie, že písomnou formou sa v tomto prípade rozumie listina o odstúpení od kúpnej zmluvy podpísaná spotrebiteľom.

4) Tovar sa nevracia na dobierku. Takto zaslaný tovar sa neprijíma a vracia späť.

5) Tovar v zmysle tohto bodu nie je možné vrátiť ak:

a) javí známky používania;

b) bol mechanicky poškodený;

c) nie je v pôvodnom originálnom neporušenom balení (ak bol rozbalený);

d) nie je kompletný (príslušenstvo, záručný list, návod na použitie a pod.).

6) Náklady na vrátenie tovaru, v zmysle tohoto článku, hradí v plnej výške spotrebiteľ.

7) Ak spotrebiteľ vráti tovar neoprávnene, a teda v rozpore s vyššie uvedeným, bude mu následne doručený späť na jeho náklady.

8) Pri splnení vyššie uvedených povinností spotrebiteľa, predávajúci prevezme tovar späť a do 15 dní odo dňa odstúpenia zmluvy zaplatenú cenu za tovar alebo za službu, prípadne preddavok uhradený vopred spotrebiteľom za tovar alebo službu, vráti spotrebiteľovi prevodom na účet.

9) Spotrebiteľ nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku najmä v nasledovných prípadoch:

a) ak ide o zmluvu, ktorej súčasťou je aj poskytnutie služby a služba sa začala plniť so súhlasom spotrebiteľa pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy;

b) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitých požiadaviek spotrebiteľa alebo tovaru určeného osobitne pre jedného spotrebiteľa, alebo tovar, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť.

10) Predávajúci si vyhradzuje právo odstúpiť od zmluvy (zrušiť objednávku) alebo jej časť v prípade, ak:

a) tovar sa už nevyrába alebo sa prestal vyrábať;

b) dodávateľ zmenil cenu tovaru;

c) uvedená cena tovaru bola nesprávna (chybná).

VI. Zodpovednosť za škodu

1) Predávajúci je zodpovedný za zranenie osoby spôsobené tovarom, alebo montážou len v prípade, ak je možné preukázať, že zranenie bolo spôsobené zámerne alebo hrubou nedbanlivosťou predávajúceho alebo zodpovedného pracovníka predávajúceho.

2) Predávajúci nenesie zodpovednosť za škodu na hnuteľnom ani nehnuteľnom majetku spôsobenú tovarom.

3) Predávajúci za žiadnych okolností nenesie zodpovednosť za žiadnu nepriamu škodu spôsobenú vlastnosťami tovaru spôsobujúcimi škody.

4) Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné škody spôsobené pretečením klimatizácie. (odporúčame nenechávať cenné veci v blízkosti klimatizácie).

VII. Záručná doba a reklamácia tovaru

1) Záručná doba poskytovaná na všetok zakúpený tovar je stanovená zákonom v trvaní 24 mesiacov. Vo väčšine prípadov je záručná doba 36 mesiacov. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru zákazníkom. Tu si môžete prečítať záručné podmienky.

2) Predávajúci poskytuje aj predĺženú záruku 60 mesiacov (t. j. 5 rokov). Podmienkou poskytnutia predĺženej záruky je každoročný servis zabezpečený predávajúcim, alebo treťou stranou. V prípade servisu treťou stranou je spotrebiteľ povinný preukázať tento servis dokladom.

3) V prípade reklamácie tovaru spotrebiteľ vopred informuje predávajúceho e-mailom na fp.klima1@gmail.com. Predávajúci následne zašle spotrebiteľovi “Reklamačný formulár”, ktorý je potrebné vyplniť a zaslať predávajúcemu. Po obdržaní Reklamačného formulára bude predávajúci bezodkladne kontaktovať spotrebiteľa za účelom vyjadrenia sa k reklamácii. V prípade uznania reklamácie je možné tovar opraviť, vymeniť za rovnaký typ, alebo ho nahradiť iným v rovnakej hodnote, prípadne vrátiť peniaze za tovar. Stanovená lehota na vybavenie reklamácie je 30 dní od doručenia Reklamačného formulára predávajúcemu. V prípade, že bol tovar poškodený, alebo neúplný ma predávajúci právo odmietnuť reklamáciu tovaru.

4) Reklamačný poriadok

a) Ak bola reklamovaná závada spôsobená spotrebiteľom (poškodením tovaru, nesprávnym používaním alebo nesprávnou manipuláciou, nedbanlivosťou), spotrebiteľ je povinný uhradiť predávajúcemu všetky náklady spojené s vybavením reklamácie.

b) Predávajúci nezodpovedá za závady, ku ktorým došlo mechanickým poškodením výrobku, prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach (chemicky agresívne, prašné, vlhké prostredie, v silnom magnetickom poli …), zásahom do výrobku inou ako oprávnenou osobou, alebo za závady  ktoré boli spôsobené živelnou pohromou alebo nesprávnym napájacím napätím.

VIII. Alternatívne riešenie sporov

1) Spotrebiteľ má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak si myslí, že predávajúci porušil jeho práva. Ak predávajúci na žiadosť spotrebiteľa odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“).

2) Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi predávajúcim a spotrebiteľom a spory súvisiace s touto zmluvou, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z. z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci určeného formulára alebo platformy, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 Zákona č. 391/2015 Z. z.. Subjekt ARS môže od spotrebiteľa žiadať zaplatenie poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má spotrebiteľ. Právom spotrebiteľa je možnosť obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd okrem ARS.

3) Platforma ARS je dostupná na internetových stránkach: ec.europa.eu

IX. Ochrana a spracovanie osobných údajov

1) Spotrebiteľ dáva predávajúcemu súhlas so spracúvaním svojich osobných údajov uvedených v objednávke za účelom vybavenia objednávky, dodania tovaru v súlade so zákonom č. 428/2002 Z. z. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov pri odoslaní objednávky.

2) Zmluvné strany sa dohodli, že je povinnosťou spotrebiteľa, ak je to fyzická osoba, oznámiť predávajúcemu svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a mailovú adresu.

3) Zmluvné strany sa dohodli, že je povinnosťou spotrebiteľa, ak je to právnická osoba, oznámiť predávajúcemu svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, DIČ číslo telefónu a mailovú adresu.

4) Spotrebiteľ berie na vedomie, že si je vedomý, že predávajúci v zmysle zákona 18/2018Z.z.. o ochrane osobných údajov v znení neskorších predpisov spracováva a uschováva jeho osobné údaje, hlavne tie, ktoré sú uvedené v predošlých odstavcoch, a/prípadne ktoré sú potrebné pri činnosti predávajúceho za účelom poskytnutia dohodnutej služby, či predaja tovaru, ako aj na základe osobitných predpisov.

5) Spotrebiteľ je zároveň vedomý, že predávajúci pri svojej činnosti využíva ďalších dodávateľov a obchodných partnerov, ktorí majú prístup k osobným údajom spotrebiteľa. Tieto tretie strany sú viazané zmluvou o sprostredkovaní a osobné údaje spotrebiteľa chránia v súlade s legislatívou o ochrane osobných údajov. Predávajúci má záväzok zaobchádzať a nakladať s osobnými údajmi spotrebiteľa v súlade s platnými právnymi predpismi SR.

6) Spotrebiteľ berie na vedomie, že predávajúci môže v rámci oprávnených činností prevádzkovateľa zasielať správy o ponukách a akciách predávajúceho, či iné reklamné a propagačné materiály. Spotrebiteľ môže v budúcnosti toto zasielanie odmietnuť a svoj súhlas odvolať na mailovom kontakte uvedenom na tejto web stránke (fp.klima1@gmail.com) písomnou žiadosťou zaslanou mailom, alebo na adresu predávajúceho.

7) Spotrebiteľ zároveň berie na vedomie, že ďalšie informácie o spôsoboch a účeloch spracúvania má možnosť nájsť v sekcii Ochrana osobných údajov.

X. Záverečné ustanovenia

1) Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny ceny. O tejto zmene ceny bude predávajúci informovať spotrebiteľa. Spotrebiteľ má právo pri tejto zmene ceny objednávku stornovať.

2) Spotrebiteľ vyhlasuje, že pred vyplnením alebo oznámením objednávky sa oboznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a reklamačným poriadkom a že s týmito dokumentami súhlasí.

3) Predávajúci nezodpovedá spotrebiteľovi za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy.

4) Tieto všeobecné obchodné podmienky boli zostavené a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi predávajúcim a spotrebiteľom. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.

5) Práva spotrebiteľa vo vzťahu k predávajúcemu vyplývajúce zo zákona č. 634/1992 Z. z. v znení neskorších zmien a predpisov o ochrane spotrebiteľa a zákona č. 108/2000 Z. z v znení neskorších zmien a predpisov o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji, zostávajú týmito podmienkami zachované.

6) Právne vzťahy a podmienky neupravené vo VOP, prípadné aj spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok, sa riadia ustanoveniami Obchodného alebo Občianskeho zákonníka.

7) Predávajúci a spotrebiteľ sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú, elektronickú formu komunikácie (e-mail, kontaktný webový formulár) ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.