Záručná doba
Záručná doba poskytovaná na všetok zakúpený tovar je stanovená zákonom v trvaní 24 mesiacov. Vo väčšine prípadov je záručná doba 36 mesiacov. Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru zákazníkom.
Predávajúci poskytuje aj predĺženú záruku 60 mesiacov (t. j. 5 rokov). Podmienkou poskytnutia predĺženej záruky je každoročný servis zabezpečený predávajúcim, alebo treťou stranou. V prípade servisu treťou stranou je spotrebiteľ povinný preukázať tento servis dokladom.
Postup v prípade záručnej vady:
Predávajúci zabezpečí opravu zariadenia, výmenu súčiastok. Ak nie je možná oprava, výmenu chybného zariadenia zabezpečí predávajúci.
Zariadenia, ktoré sú pevne nainštalované, musia byť opravené na mieste. V prípade, že oprava na mieste nie je možná, predávajúci ju odmontuje, opraví a späť namontuje.
Počas opravy môžu byť do zariadenia nainštalované iba nové súčiastky.
Doba, kedy spotrebiteľ nemohol používať zariadenie vhodným spôsobom z dôvodu opravy, je odpočítaná zo záručnej doby.
Záruka sa nevzťahuje na vady, ktoré vznikli:
- nesprávnou manipuláciou (používaním)
- nedodržiavaním návodu na použitie
- nesprávnym skladovaním
- vandalizmom
- nedostatkom údržby
- živelnými pohromami a katastrofami
- nesprávnou montážou (okrem prípadov, že montáž bola vykonaná predávajúcim alebo ním poverenou osobou). V prípade, že montáž realizovala tretia strana (nie predávajúci alebo ním poverená osoba) má spotrebiteľ povinnosť predložiť doklad o montáži, alebo záručný list k montáži.
Ak nastane situácia, že zariadenie nereaguje, nedáva žiaden znak prevádzky, a nie je možné identifikovať problém podľa užívateľskej príručky; alebo ak vnútorná jednotka vypíše chybový kód, zariadenie musí byť hneď odstavené z prevádzky, odpojené z elektrickej siete a táto chyba má byť oznámená predajcovi.
Ak spoločnosť zabezpečujúca servis preukáže, že vada bola spôsobená iným použitím ako je uvedené v návode, že chyba je zapríčinená nadmerným užívaním, modifikáciou, nesprávnym použitím, nesprávnym skladovaním, živelnou pohromou, tak predávajúci nemusí poskytnúť záruku.
Zodpovednosťou predávajúceho je plnenie záručnej povinnosti. V prípade, že spotrebiteľ informuje a zavolá servis, ktorý následne zistí, že zariadenie je bezchybné, tento výjazd a čas strávený servisom sú nákladom spotrebiteľa. Takýmto prípadom je aj situácia, ak zariadenie nefungovalo z dôvodu, že v diaľkovom ovládači boli vybité batérie, zariadenie nebolo pripojené do elektriky a pod.
Náklady na opravu nesprávne používaného zariadenia bude znášať spotrebiteľ aj v rámci záručnej lehoty.